what about the future?

Här sitter jag nu en söndagskväll , nedkrupen i sängen med en kopp te och funderar över min livssituation. Vad ska det bli av mig egentligen? Nyss fyllda 20 år och har redan panik över vad jag ska göra de resterande 45 innan jag går i pension. Okay, kanske inte riktigt , men de kommande månaderna , året? När jag gick i skolan hade jag drömmar och visioner, men nu , nu är jag helt lost. Skolan var ändå ett skyddsnät , man visste att varje månad hade man lite pengar att vänta in (med betoning på lite) och då kändes framtiden och jobb riktigt långt borta. Nu står man här , utan någon skola att falla tillbaka till , och är vilsnare än någon gång förut.

Men en sak är ialla fall säker, jag ska ta mig till Norge. Så det är egentligen bara att sätta sig ner och kladda ihop ett bra CV och posta iväg. Men så är jag rätt bekväm av mig ibland, egentligen skulle sånna saker bli gjorda av sig själva och helst redan igår.

Jag måste ta tag i det nu också, för jag orkar inte med min mors tjat längre. Hon tror inte att jag gör något om inte hon tjatar, men jag funkar ju tvärt om. Ju mer hon tjatar desto mindre sugen blir jag på att göra vad hon säger. Men jag ska då visa för frun att jag bannemig kan!

Kommentarer
Postat av: Liiinniiee

Go giiirlie ;D

2008-09-08 @ 03:24:45
URL: http://liiinniiee.blogg.se/
Postat av: Sara

Har känt precis samma ska jag säga dig! Vad fasen ska man göra med livet nu? Inte direkt så att jag planerat att jobba kvar på ICA i en evighet x'D

2008-09-10 @ 08:39:59
URL: http://sovjetkitsch.blogspot.som

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0