Big City Life

Ja, men då har man varit Oslobo i en vecka snart. Det är ju något annorlunda mot Karlstad om man säger så. Men jag
gillar det, med undantag för alla pundare, tiggare och langare runt varje gathörn.

På jobbfronten är det fortfarande dött, har ialla fall skrivit in mig på adecco idag, så de ska väl ringa mig inom 3 arbetsdagar, om jag har tur, antar att jag lär få ringa och tjata. Det börjar bli lite drygt nu när mina 4 kombos jobbar hela dagarna, själv leker jag desperat-jobbsökande-hemmafru, så det blir ialla fall lite städat här hemma. Annars går jag ju på små upptäcksfärder i hopp om att lära mig att orientera mig fram i Oslo.

I fredags och lördags var vi ute och gjorde Oslo osäkert, vi hamnade på en kareokebar, Trumpeten, som ligger vid Karl Johan. På fredagen var det väl sådär, stället kryllade av dryga människor och jag var alldeles för nykter för att klara av dem, men på lördagen var det desto bättre , både med alkoholkonsumtionen och folket. 

Igår kryllade det av folk i Oslo när jag och Karin var ute och gick, sen fick vi ju erfara att det var Oslo Maraton som var i görningen. Det var inte bara vi som var där och tittade på löparna heller, när vi såg även norges kronprins Haakon sitta i en svart fet bil och heja på folket. Jag fick ju spel när jag såg vem det var och ryckte tag i Karin som inte riktigt hängde med i svängarna. När jag tänker efter så stod jag säkert och pekade också, jises.

Idag har det väl inte varit så många knop, tog mig in till stan, skuttade in på Åhléns och shoppade mig en tvättkorg och en korg att lägga alla schampoo,balsam och tvålflaskor i. För jag ska säga er att det blir endel när man bor 5 pers i samma lägenhet och alla har tre flaskor var, det är fulla golvet i duschen. Men nu har mamma Marielle fixat lite ialla fall.

Pierre ligger i soffan och sover, sliten efter jobbet, funderar på att överraska honom med ett kuddkrig?

Kommentarer
Postat av: Rebban

BRA ATT DU TRIVS !!! men du, vart jobbar karin ?

2008-09-29 @ 17:35:33
Postat av: Alina

Tycker du att Prins Philip och Orlando Bloom är lika? Säg vad du tycker!

2008-09-29 @ 17:37:34
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en fräsig mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-29 @ 17:38:48
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: Rebban

HAHA helt ärligt, jag lovar ! iallafall jag, linn vettefan:O Hon var helt crazy !

2008-10-02 @ 11:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0