totally lost

Just nu känner jag bara för att vara 6 år igen, de enda bekymmren man har är att man inte får vara uppe hur länge man vill och när mamma tvingar en att duscha fast man hellre vill sitta och titta på tvn eller leka.

Nu sitter jag istället här med smått panik, har ingen aning om vad jag vill göra med mitt liv. Såhär som nybakad student så känner jag mig mer lost than ever. Och jag som tyckte det var svårt för 4 årsedan, när det var dags att söka till gymnasiet. Då var jag ändå säker på vad jag ville bli, då var jag helt insnöad på frisör, men sen när jag inte kom in så föll det mig lite ur hågen.

Så nu sitter jag här mitt i natten, när jag egentligen borde sova så jag orkar med jobbet imorgon, och kollar olika KY-utbildningar. Inte för att jag har någon lust att börja plugga nu, bara för att ha något att göra, men det kan ju vara kul att veta lite vad det finns att välja på. Det finns ju så mycket lika jobb som man inte ens vet existerar. Något borde ju finnas som passar lilla mig också?

Man hinner nog byta yrke några gånger innan det är dags att kasta in handduken, så jag har ju tid på mig , jag har ju inte hunnit fylla 20 än. Men det känns som det är så många som redan nu är på det klara med vad de vill göra. Vad vill jag?


Som mamma säger;
"Jag är över 40 och jag vet fortfarande inte vad jag vill bli när jag blir stor"


Det blir nog någonting av mig med vad det lider, frågan är bara när,var och hur?

Kommentarer
Postat av: carro

du kanske skulle försöka på frisör igen? du som alltid är så fin i håret (:

2008-06-24 @ 14:22:40
URL: http://carrof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0