On a night like this

Nu är det fart och fläkt mest hela tiden känns det som. Kom hem ganska nyss efter att ha spenderat natten i kil, ofrivilligt denna gång. Men så går det när bussen inte går efter mina tider.

Var till Kil en sväng igår för att lämna tillbaka syrrans digitalkamera,kände att det var dags nu, hon ville ha tillbaka den för en veckasedan. Innan jag begav mig till Bjurbäcksgatan så hamnade jag hemma hos André, godkände hans hår och snackade lite skit, tog sedan följe när han skulle till träningen och jag vidare till mormor. Väl framme härjade jag med mina syskon, hade lite glasskrig med Elina, inte populärt ska jag säga. Jag tyckte dock att det var hysteriskt roligt.
Det bar sedan iväg tillbaka till André för att kolla på fotbollen, efter inte allt för lång tid så förstog man ju vart det barkade. En riktigt skräpmatch var det, killarna gav ju bara upp! De sista 20 minutrarna lärde André mig olika svetstekniker,det var då fan så mycket intressantare. Efter ännu lite skitsnack och plinkande på gitarren var det dags för mig att säga hejdå och bege mig mot bussen. Och även fast jag gick i tid, så körde bussen förbi mig, jag sprang och vinkade men nej nej nej, jag fick inte följa med.

Så natten spenderade jag i mormor och morfars källare, kröp ner i soffan med två filtar och glodde lite på tvn innan jag somnade. Vaknade vid 5 tiden av att det var fruktansvärt kallt, jag kan nästa svära på att jag kunde se min egen andedräkt, virade in mig i båda filtarna och koncentrerade mig hårt på att somna om och det gick tillslut, även om det var så kallt att mina fötter kändes som isklumpar, några timmar senare vaknade jag av att mormor kom ner och la ett täcke över mig. Ibland är hon bra söt min mormor. När jag sedan bestämde mig för att gå upp, vid halv 11 någon gång så kände jag mig galet förkyld och funderade på om det hade varit någon skillnad om jag faktiskt sovit på en parkbänk hela natten. Så nu är frågan om man får känna såhär och om det verkligen är tillåtet med sånt här pissigt väder när det är sommar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0