Maaryloo goes dr.Phil?

Nu har jag gått hem från jobbet i ett piskande sommarregn. Jag är genomblöt och på pissdåligt humör, känner mig hängig och vill inget hellre än att ligga hemma i soffan och glo på TV hela kvällen, men icke, ikväll är det kalas som gäller.

Fick en riktigt fin start på dagen, fick ett specialuppdrag av husfrun - att städa ett stannarrum. Inget märkvärdigt egentligen, det var väl bara det att det var lättare att förklara för mig än den lilla thailändskan jag jobbade med idag. Hursom helst så stog jag just och bäddade sängen när gästen kom in på rummet, han presenterade sig men jag la inte namnet på minnet, norsk var han ialla fall. Han hade knappt hunnit in innan han började prata om sina problem, för mig, en vilt främmande människa! Han hade ialla fall blivit utslängd av ur huset av frun som tänkte sälja huset. Han frågade mig vad jag tyckte att han skulle göra, jag vet inte om jag hade så mycket bra att komma med, jag har ju inte så mycket erfarenhet av sånt. Han tyckte ialla fall att jag var en förståndig liten flicka, så han kallade mig lilla vän och min lilla ängel.

Jag kanske inte behöver fundera så mycket mer på vad jag ska syssla med i framtiden, jag som oroade mig så igår. Det blir väl till att sadla om från hotellstäderska till att bli en ny dr.Phil. Jag tror ju knappast att dr.Phil behöver skura rent en nerbajsad toalettring efter en nedsupen och hemlös norrman ialla fall!

Så med en sådan start på dagen så känns det som att det inte kommer att gå så mycket mer galet, peppar peppar! Nu ska jag bara be en bön till vädergudarna, fråga dem vart det fina vädret som jar beställt har tagit vägen. Sen ska jag hoppas på att den lilla blå fén kan barmhärtiga sig över mig och trolla fram en ny garderob åt mig, för jag har absolut nada att ha på mig ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0