Fredagsnöjet

Det är fredag eftermiddag, snart kväll, det är varmt och härligt ute och jag är inne och tvättar och fejar. Jag har ju dragit ut på tvättandet så länge nu så att tvätten står mig upp till öronen och garderoben gapar tomt. Så mitt i all tvätt så sitter jag här och deppar, fredagar är ju vigda åt party och allt där till. Men den som spar han har och så är det ju så när man inte har någon man som hjälper en med eländet heller.

Och vart ska jag nu hitta min man? Jag har tänkt ut en liten plan, jag tar med mig ett litet partytält till Nöjes som jag sätter upp där tillsammans med en skylt som lyder "Dejta Marielle". Där delas det ut enkäter med frågor som till exempel "är du ett svin?" och "vill du bara ligga?". De som bara vill ligga hamnar i en separat hög. Folk kommer vallfärda dit eller så kommer det bli helt folktomt och betyda slutet för Nöjesfabriken.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0