with tired eyes,tired minds, tired souls, we slept

Jag vet inte vad det har varit med mig idag, jag har varit så sjukt trött att jag knappt orkat hålla ögonen öppna. Det räcker väl inte med att bara skylla på vädret, även om det nu är en liten bov i dramat. Men det är väl allt härjade på helger och sena nätter som börjar göra sig påminda. Att få max 5 timmars sömn varje natt gör väl endel kanske, när man egentligen måste ha typ 8. Får väl försöka se till att ändra på det här nu.

Gick upp klockan 6 idag för att göra mig iordning för jobbet, när klockan var strax före 8 och tåget rullade in på perrongen i Karlstad ringde husfrun och sa att jag inte behövde komma för det fanns inget jobb idag. Då blev jag lite smått ledsen, det var ju i och för sig inte hennes fel, hon har ju varit på semester i 6 veckor så kom hon tillbaka idag. Hon var ju till och med där långt innan hon skulle börja och det första hon fick göra var att ringa till all extrapersonal och säga att de inte behövde komma. Tråkigt nog så gick det inget tåg tillbaka förrän två timmar senare, så jag gick till pressbyrån och köpte en pocketbok, Sophie Kinsella's -Shopaholic Abroad. Så där satt jag på en bänk och klippte fenetriskt med ögonlocken i hopp om att jag inte skulle somna, fick gå ut och gå en sväng då och då för att försöka hålla mig vaken.

Väl hemma igen kröp jag ner i sängen och slocknade som ett ljus, låg däckad i nästan 4 timmar innan jag vaknade av att mina syskon stog ute i köket och skrek som jag vet inte vad. Resten av dagen har väl tillbringats i soffläge, somnade även någon timme på soffan och vaknade till Anna Skippers väna stämma(?).

Frågan är ju hur jag kommer kunna somna nu, gäspar som en tok men jag antar att det ändå inte kommer bli så mycket sömn än på ett tag. Resten av familjen är ju vakna ett tag till så. Fan för dem som har sommarlov.

Kommentarer
Postat av: Liinnsaan

men inget mer sommarlov imorn för de små ;)

2008-08-19 @ 21:44:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0