hard work

Här ligger man nedkrupen i sängen och vältrar sig i självömkan, magen gör ont och jag vill bara sova sova sova, tills det onda försvinner. Men det finns ett litet problem, eller det är inte så litet egentligen, det heter familj - jag börjar nästan tro att köket inte är ett kök utan egentligen en hönsgård. Jag tycker jättemycket om min familj, nej jag älskar dem, men det finns tillfällen då man bara inte orkar, det här är ett sådant.

Idag när jag kom till jobbet så fick jag höra att det bara skulle bli 3-4 timmar för oss extrapersonal, så jag ställde in mig på att få gå hem vid 12-13 någon gång , så jag jobbade på som en tok och hoppade över lunchen. Men när lunchen var slut fick vi höra att jag och Johanna skulle gå vidare till våning 1 och fortsätta där när vi var klara på 2an, på 1an hade de då 22 rum kvar. Så ja, det blev heldag ialla fall , 6 timmars slit - utan lunch! Och visst är det bra med timmar, cash is king, men när man har ställt in sig på att få gå hem så blir man ju inte sådär jättepigg på att jobba vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0